Pytanie:
Jak zacząć od minimalnych butów?
Ivo Flipse
2011-05-11 20:40:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mam parę Vibram Bikila i Saucony Mirage, aby dać szansę butom minimal, więc nie musiałbym polegać na doświadczeniach z drugiej ręki, kiedy o nich rozmawiam.

enter image description here

Słyszałem sprzeczne opinie na temat butów minimal i jak ich używać. Moim pomysłem byłoby powolne wprowadzanie ich do mojego programu treningowego, aby uniknąć kontuzji spowodowanych używaniem różnych mięśni podczas biegania w tych butach.

Obecnie wciąż jestem na początku programu treningowego do maratonu, co oznacza, że ​​biegam 5 razy w tygodniu, z czego trzy to „krótkie” 30-minutowe biegi na luzie, a pozostałe dwa długie i jeden trening progowy.

Ponieważ mam zarówno buty Vibram, jak i Saucony, mogę zmieniać bieg bardziej stopniowo. Mogę je również nosić w ciągu dnia, biorąc pod uwagę, że nie muszę przestrzegać żadnego kodu ubioru, co oznacza, że ​​niekoniecznie muszę się do nich przyzwyczajać, biegając samotnie.

Więc teraz ja ' Zastanawiam się, jaki byłby najlepszy sposób na rozpoczęcie korzystania z minimalnych butów do biegania?

Czy istnieje odpowiedź, która odpowiednio odpowiada na Twoje pytanie? Jeśli tak, czy mógłbyś zaakceptować. Dzięki.
@Christopher, nie martwię się o mój procent akceptacji, generalnie lubię dawać innym szansę, zanim zaakceptuję, ponieważ pytania z zaakceptowanymi odpowiedziami są często tak samo dobre, jak zamknięte. Ale bez obaw, najbardziej podoba mi się twoja odpowiedź :-)
ha ha! Nie martw się też z mojej strony. To ma sens, ponieważ akceptacja czasami utrudnia rozmowę.
Trzy odpowiedzi:
#1
+4
csi
2011-05-12 20:26:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Moim zdaniem (popartym dowodami naukowymi) zdrowe, minimalistyczne bieganie ma o wiele więcej zalet, niż chcą, aby sprzedawcy butów wierzyli. Oto, co poleciłbym po WIELE, DUŻO i DUŻO badań.

1) Wzmocnij obszary, na które wpływ ma największy wpływ, stosując te Ćwiczenia biegania boso. Boso / minimalistyczne bieganie zwiększa moment obrotowy do zgięcia kolana, szpotawości kolana i wewnętrznej rotacji biodra.

2) Noś je na spacery tak często, jak to możliwe - w biurze, domu, okolicy.

3) Wykorzystaj je na trening 1 dzień w tygodniu. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​są 2 świetne miejsca do ich wprowadzenia.
a) w krótkim uspokojeniu się po treningu
b) podczas ćwiczeń formowych (jeśli takie wykonujesz) i tuż przed krótkim biegiem tempowym. Pomaga to wzmocnić pamięć mięśni.

4) Powoli zwiększaj ich wykorzystanie podczas treningów. Uważam, że roczny plan dla pacjenta jest najlepszy dla maksymalnej adaptacji.

Okazało się, że bieganie boso / minimalistyczne bieganie powoduje 2 pozytywne zmiany, jeśli zostały poprawnie wprowadzone. Powinien zwiększyć kadencję / obroty, a także zwiększyć VO2 max. Nie jestem pewien, czy V02 max się zmienia i byłbym zainteresowany opiniami na ten temat.

Uważam, że VO2max jest bardziej naturalnym efektem selekcji, ci, którzy nie mogli biegać w minimalnych butach, są prawdopodobnie również mniej sprawni i są bardziej narażeni na kontuzje.
„Powinien zwiększyć kadencję / obroty, a także zwiększyć VO2 max.” Źródło czy tylko opinia? Czytałem o zwiększonym spożyciu $ O_ {2} $ ... które badania czytałeś?
@hhh Wiele źródeł podaje rosnącą kadencję i obroty, ale nie mam żadnych odniesień w Internecie. Twoje ciało w naturalny sposób wykonuje mniejsze, szybsze kroki, przenosząc ciężar bezpośrednio na śródstopie, co zwiększa prawdopodobieństwo kontuzji. Jay Dicharry z UVA Speed ​​Clinic również to potwierdza.
@IvoFlipse Nie dobór naturalny ... Według ekspertów, VO2 Max jest w rzeczywistości zwiększane przez konsekwentne bieganie boso. Poszukam na to więcej dowodów.
#2
+2
michael
2011-05-11 21:09:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kiedy po raz pierwszy dostałem wibramy, biegałem kilka razy w tygodniu, przygotowując się do półmaratonu. Zacząłem od noszenia ich przez jakiś czas w domu i bardzo mi się podobały, ale odniosłem fałszywe wrażenie, że mogę od razu pobiegać, ponieważ nie czułem bólu. Więc przebiegłem wokół bloku, około 400 metrów i wróciłem do domu. Nie ma problemu, poza tym, że następnego dnia ledwo mogłem chodzić z powodu bólu mięśni i stóp.

Gdybym miał zacząć od nowa, zaczynałbym od 100 metrów lub mniej pierwszego dnia i bardzo powoli pracowałem wysoko. Dostosowanie się nie zajęło dużo czasu, ale początkowy okres dostosowywania był trudny i nie do końca oczywisty podczas biegu.

Sugerowałbym również rozpoczęcie biegu po trawie. Brak lub ochrona może początkowo prowadzić do siniaków. Nie wiem, czy twoje stopy stają się twardsze, czy po prostu nauczysz się chodzić inaczej, ale ten problem również z czasem ustępuje.

To jest to samo doświadczenie, które większość moich znajomych miała ze swoimi Vibramami i poleciłbym to innym, którzy zaczynają. Ja z drugiej strony nie miałem tego problemu. Włożyłem swój, wyszedłem na krótką milę i następnego dnia poczułem się świetnie. Chyba po prostu mam szczęście.
Albo masz absurdalnie mocne cielęta :)
Miałem prawie to samo doświadczenie ... założyłem swoje i następnego dnia poszedłem pobiegać ... żadnych problemów aż do około tygodnia lub dwóch później, kiedy zacząłem mieć poważne problemy z kostkami
#3
  0
Rslab Belgium
2011-05-12 13:09:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dostosowanie lub wzmocnienie wewnętrznych mięśni stopy i podudzia zajmie od 18 miesięcy do 2 lat. Vibram jest również najbliższy boso, istnieją modele (Saucony Kinvara i Mirage, Brooks Pure itp.), Których można używać przed Vibramem…



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...