Pytanie:
Dysfunkcja Kolana - Torbiel Bakera - Jak mogę sobie pomóc?
Jginger
2011-04-21 22:18:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oszczędzę wszystkim krwawych szczegółów, ale wczoraj poszedłem do mojego lekarza medycyny sportowej i badanie USG wykazało, że w tylnej części mojego lewego kolana utworzyła się Cysta Bakera. Moimi dwiema opcjami była fizjoterapia, aby ostatecznie zmniejszyć cystę, lub procedura, w której cysta jest drenowana, natychmiastowa naprawa. Poszedłem z tym drugim, nawet wiedząc, że cysta może wrócić. Szybko do dnia dzisiejszego, cysta została odsączona, spałem noc z nogą opartą na poduszce z podkładką grzewczą kojącą kolano i dziś czuję się świetnie! Po zabiegu nadal występuje obrzęk i bolesność, ale torbiel zdecydowanie zniknęła.

Przejdę do rzeczy - chciałbym uniknąć ponownego powstania torbieli Bakera na obu kolanach i Chciałbym poznać najlepsze metody leczenia kolana i przywrócenia mu optymalnej formy. (Oprócz marudzenia do osobistego trenera, żeby mnie uspokoił „bo boli mnie kolano” - bo nie będzie)

Trenuję 2 do 3 razy w tygodniu, wykonując trening siłowy i ćwiczenia cardio , W miesiącach zimowych jestem zapalonym snowboardzistą, a tego lata będę uprawiał surfing. W drodze do pracy chodzę łącznie około 45 minut dziennie, aw weekendy nawet więcej, biorąc pod uwagę, że nie mam samochodu.

Trzy odpowiedzi:
#1
+4
Barbie
2011-05-20 00:03:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Torbiele Bakera często wynikają z innych schorzeń, takich jak obrzęk spowodowany zapaleniem stawów lub urazem kolana. W źródłach, które czytałem, przeważa opinia, że ​​nie ma znanego sposobu, aby zapobiec pojawieniu się cyst Bakera; jednak leczenie choroby podstawowej może pomóc w zapobieganiu torbieli. Na przykład ta witryna sugeruje, że jeśli torbiel piekarza jest spowodowana zapaleniem stawów kolanowych, pomocne może być wzmocnienie mięśni wokół kolana. Według artykułu „im silniejsze stają się mięśnie, tym mniejsza siła przechodzi przez kości, co zmniejsza prawdopodobieństwo puchnięcia kolana, co zapobiega rozwojowi kolejnej torbieli kolana”. Jeśli wykonujesz ćwiczenia wzmacniające, które dotyczą czworogłowych, ścięgien podkolanowych i brzuchatego łydki (łydki), uderzysz w główne mięśnie wzmacniające kolana. ExRx to dobre źródło informacji o ćwiczeniach ukierunkowanych na określone grupy mięśni. Rehabilitacja powinna być jednak zawsze prowadzona pod kierunkiem fizjoterapeuty / lekarza, aby dostosować się do twoich konkretnych potrzeb. Zbyt mocne lub niewłaściwe pchanie kolana może spowodować więcej zapalenia i kolejną torbiel.

#2
+2
Adam T
2017-05-17 16:12:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Brzmisz jak jeden ze szczęśliwców. Zdiagnozowano u mnie torbiel Bakera ponad 3 miesiące temu i nie wykazuje ona żadnych oznak opuszczenia w najbliższym czasie. To było straszne w szpitalu i dali mi leki przeciwbólowe i przeciwzapalne. To trochę pomogło, ale noga nadal jest zła. Ostatecznie poszedł do doktorów około miesiąca temu, żeby to opróżnić i mieć zastrzyk steroidów. To działało trochę, ale nie długo, wracając do deski kreślarskiej. Ostatnio zaczęło się trochę uspokajać, mam nadzieję, że kolejny miesiąc lub dwa i będę mógł wykonać BARDZO lekkie ćwiczenia. Bardzo się martwię, że to znowu się powtórzy, gdy tylko cofnę się na boisko.

Myślę, że dlatego tak się stało. Piłka nożna dwa razy w tygodniu przez ostatnie 5 lub 6 lat. W tym roku mam 35 lat i wygląda na to, że będę musiał zawiesić buty. Naprawdę nie mogę ryzykować, że dostanę kolejnego z tych frajerów, ponieważ powstrzymywało mnie to przez tydzień i oznacza, że ​​kultywowałem do pracy codziennie przez 3 miesiące później.

Absolutny koszmar, nie życzyłbym tego mojemu najgorszemu wrogowi. Problem w tym, że powinieneś schudnąć, prawdopodobnie przez cały miesiąc, ale nie mogę tego uniknąć. Poza tym właśnie dostaliśmy nowy dom i wszystkie majsterkowanie trzeba wykonać. Nie mogę się doczekać, aż moja głupia noga się polepszy.

#3
+1
Alison S
2011-04-21 23:39:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Może się rozciągasz? Lub spróbuj dodać kilka ćwiczeń równoważących obie nogi. Jak balansowanie na jednej nodze na jednej z tych półkul. Każdy rodzaj ćwiczeń na równowagę powinien wzmacniać stawy bez zwiększania masy lub obciążania kolan.

Chcesz wyjaśnić, dlaczego to pomaga?


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...