Pytanie:
Czy wchodzenie po schodach to dobre ćwiczenie?
Anand
2011-05-25 12:13:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Planuję chodzić po schodach każdego dnia i zastanawiałem się, czy to dobre ćwiczenie?

Jest 9 pięter, z około 180 stopniami po 6 cali lub 15 cm, więc byłoby to w sumie różnica wysokości 1080 cali lub 27,5 metra.

Czy wchodzenie po tych schodach raz dziennie byłoby dobrym ćwiczeniem?

Czy planujesz robić to codziennie, czy nawet kilka razy dziennie? Ile stopni ma każdy stopień i jaka jest ich przybliżona wysokość? W ten sposób możemy oszacować, ile energii by Cię to kosztowało :-)
Planuję to robić przynajmniej raz dziennie, a całkowita liczba schodów będzie wynosić około 180, każdy może mieć 6 cali wysokości
Wiem, że wielu sportowców biegnie po schodach wokół stadionu, żeby poćwiczyć. Jeśli zamiast tylko raz wejść po schodach, powtarzałeś to przez chwilę, na pewno masz dobry trening. W przeciwnym razie jest to jedna z tych rzeczy, która jest korzystna, ale tak naprawdę nie stanowiłaby „dobrego ćwiczenia”.
Dwa odpowiedzi:
#1
+6
Dave
2011-05-25 20:22:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Istnieje więcej niż jeden sposób mierzenia ćwiczeń. Tak, liczba kalorii jest niska, a zwiększenie liczby kalorii wymagałoby dużo wspinaczki. Niski poziom cardio i psychologiczne wartości ćwiczeń mogą znacznie przewyższyć czystą liczbę kalorii. Dodaj do tego alternatywę korzystania z windy, która da ci znacznie mniej. Mówię, że powinieneś chodzić po schodach, kiedy tylko jest to możliwe, ale nie używaj tego jako podstawowego ćwiczenia. Wszystko pomaga.

Wiem, że moja odpowiedź to tylko przybliżone oszacowanie, ale tylko po to, by pokazać, że wejście po schodach to * tylko trochę *. Ale tak, w porównaniu do stania w miejscu lub siedzenia, wchodzenie po schodach jest przyjemną alternatywą. :-)
#2
+1
Ivo Flipse
2011-05-25 19:38:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zastosuję naprawdę prymitywną fizykę:

Grawitacyjna energia potencjalna (dżul) = masa (kg) * przyspieszenie grawitacyjne (g) * różnica wysokości (m)

Używając kilku przykładowych wartości: 70 kg * ~ 10 m / s ^ 2 * ~ 30 m daje 21000 dżuli . Chociaż może się to wydawać dużą liczbą, przeliczenie jej na kcal pozostawia marne 5 kcal

Muszę więc stwierdzić, że chociaż wszystkie małe cząsteczki pomagają, trzeba częściej chodzić po schodach, aby było to naprawdę przydatne ćwiczenie.

Jeśli przycisnę ścianę - pracy nie ma, jednak wypełnię jak ciężka praca. Fizyka nie jest najlepszym sposobem śledzenia wysiłku - mierzy produkcję CO2, a to prowadzi do wydatkowania kcal podczas ćwiczeń. Wpisałem `` kalorie po schodach '' - jednym z wyników jest [ta strona] (http://www.myfitnesspal.com/exercise/calories-burned/walking-upstairs-202) ...


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...