Pytanie:
Podczas treningu siłowego czuję się śpiący
Sathyaish
2011-05-09 22:33:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czasami czuję się śpiący podczas treningu siłowego. Czy to naturalne? Nie zdarza się to cały czas, tylko czasami czuję się tak zmęczony, że zaraz potem mam ochotę zasnąć.

Trzy odpowiedzi:
#1
+7
michael
2011-05-09 22:46:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Znam ludzi, którzy potrafią świetnie ćwiczyć bez wcześniejszego tankowania, ale odczuwam objawy podobne do tych, które opisujesz, jeśli nie mam przekąski przed treningiem. Przekąska 1/4 szklanki twarogu około godziny przed czasem wystarczy, aby przejść przez trening siłowy. (Mam 160 funtów, więc być może będziesz musiał jeść więcej lub mniej).

Dzięki, Michael. Obserwuję też, że jeśli na około godzinę przed treningiem zjem dobry posiłek, czuję się bardziej senna. :-) Ziewam przez cały trening.
Dzięki - mam ten sam problem. Ciągłe ziewanie na siłowni
Aktualizacja: Jestem teraz keto i zawsze ćwiczę na czczo. Nie czuję się już ospały.
#2
+3
Evan Plaice
2011-05-10 09:37:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli jesz zbyt wcześnie przed treningiem, Twój organizm koncentruje swoje zasoby na trawieniu, zwłaszcza jeśli spożywasz posiłek o wysokiej zawartości węglowodanów. Może to być część tego, dlaczego czujesz się senny. Jeśli jedzenie jest zbyt bogate w węglowodany, najprawdopodobniej doświadczysz `` wygodnego jedzenia '' lub `` uczucia śpiączki '', które sprawią, że poczujesz się bardzo senny.

Inną przyczyną senności jest brak dobrej rozgrzewki. Twój poziom energii jest regulowany nie tylko przez spożycie żywności. Podczas ćwiczeń ważne jest również, aby mieć wystarczającą ilość tlenu i zdrowe krążenie, aby organizm mógł transportować zasoby potrzebne do zasilania mięśni.

Moja sugestia składa się z 2 części. Najpierw załaduj węglowodany poprzedniej nocy. Na noc przed treningiem jem zdrowy obiad, który zawiera dużo makaronu i / lub ryżu. W ten sposób masz dużą ilość łatwo dostępnej energii. Następnie na kilka godzin przed rozpoczęciem ćwiczeń zjedz lekki posiłek składający się głównie z chudego białka. Wystarczająco dużo, aby utrzymać energię i dostarczyć trochę białka podczas podnoszenia, ale nie na tyle, aby organizm musiał zainwestować zbyt dużo energii w trawienie.

Przynajmniej odpowiednio rozgrzej się przed podnoszeniem. Nie ma nic ekstremalnego, tylko lekki jogging, który podniesie tętno i przyspieszy przepływ krwi.

`` uczucie śpiączki pokarmowej '' AKA dip poposiłkowy.
#3
+1
user30270
2018-12-28 21:57:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Powinieneś porozmawiać ze swoim lekarzem rodzinnym. Może to być lista czynników, w tym stres, brak snu, niski poziom żelaza we krwi, a nawet niskie ciśnienie krwi. Jeśli nie masz tego problemu latem, możesz mieć coś, co nazywa się SADS

Dziękuję Ci. To było dawno temu i zauważyłem, że było to całkowicie chwilowe. Później zauważyłem, że zniknął samoistnie i doszedłem do wniosku, że jest to całkowicie naturalna rzecz.
Zgadzam się: GP OP to właściwe miejsce na to pytanie. Nie jest jasne, czy mówisz o [SAD] (https://en.wikipedia.org/wiki/Seasonal_affective_disorder) czy [SADS] (https://www.sads.org/What-is-SADS#.XCZWAExFxaQ) Proponuję podać link i najlepiej krótkie wyjaśnienie / opis.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...