Pytanie:
Ból w górnej części stopy
Nathan Wheeler
2011-04-06 02:26:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mam niewielki (nieprzyjemny) ból w zewnętrznej górnej części prawej stopy (pomyśl o troczku dolnym strzałkowym lub troczku prostownika dolnego w pobliżu kostki zewnętrznej). Zaczęło się to trochę zauważalne po moim biegu, ale na dzień dzisiejszy nawet chodzenie jest trochę delikatne. W ciągu ostatnich kilku tygodni zmieniłem buty, aby zacząć biegać „boso” (z Vibram Bikila LS). Czy to normalne, że odczuwam taki ból stóp, dopóki moje stopy nie przyzwyczają się do nowych butów? Nie przeszkadza mi to jeszcze w robieniu czegokolwiek, jest po prostu potwornie niewygodne. Image from Angelo Podiatry Associates

Czy możesz spróbować określić **, kiedy ** zaczyna boleć? Podczas lądowania, podczas pronacji lub supinacji wbrew oporowi lub podczas odpychania. Pomoże nam to zlokalizować problem. Uważam również, że powinieneś zmieniać buty na zmianę, aby zapobiec dalszemu nadużywaniu!
Po jakiej nawierzchni biegasz? Vibramy + chodnik to chyba nie jest świetne połączenie ...
@IvoFlipse - Boli, gdy stawiam na drugą stopę, głównie wtedy, gdy naciskam wewnętrzną stronę stopy. Jeśli trzymam ciężar na zewnętrznej stronie stopy (po stronie, która boli), to wcale mi to nie przeszkadza.
@Greg - Biegam na krytym torze w naszym lokalnym centrum obywatelskim.
Dwa odpowiedzi:
#1
+12
Barbie
2011-04-06 04:55:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gdybyś mógł zejść poniżej całej powięzi i mięśni na tym zdjęciu, zobaczyłbyś więzadła łączące kości:

enter image description here

Przednie więzadło skokowo-strzałkowe leży w obszar wskazany na obrazie. Według Wikipedii jest to „najczęściej zwichnięte więzadło”, więc istnieje duża szansa, że ​​to Twój problem. Ten artykuł zawiera więcej informacji na temat oznak i objawów zwichnięcia kostki oraz tego, co należy z tym zrobić.

Wibramy mają zerowe podparcie kostki, więc możesz polegać całkowicie na sobie mięśnie zapewniające stabilność: świetne do budowania siły, ale istnieje większe prawdopodobieństwo kontuzji. Upewnij się, że masz wystarczająco dużo czasu na odpoczynek, aby Twoja kontuzja wyzdrowiała, wtedy sugerowałbym bieganie boso, aby zapobiec kontuzjom z powodu przeciążenia (czasami używaj butów do biegania, czasami używaj wibramów). Rozważ także wykonanie ćwiczeń wzmacniających kostki.

Tak, dokładnie to boli, a biorąc pod uwagę moją odpowiedź na pytanie zadane przez @IvoFlipse, jest bardzo prawdopodobne, że lekko zraniłem to więzadło. To by wyjaśniało, dlaczego ciężar na zewnętrznej stronie mojej stopy nie boli, skoro to raczej ścisnęłoby więzadło niż je rozciągnęło.
#2
+6
Natalie Barnett
2011-04-06 09:08:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli byłeś zapalonym biegaczem, zanim zacząłeś biegać boso, musisz pamiętać, że bieganie boso jest zupełnie inne. Jeśli biegasz 5 mil dziennie w butach tenisowych, najprawdopodobniej odniesiesz kontuzję, jeśli nagle zaczniesz biegać w wibracjach. Trenowałeś swoje stopy do pracy ze standardowym systemem wsparcia przez całe życie i nie możesz oczekiwać, że będą w stanie wytrzymać, gdy nagle zostaną pozbawione całego tego wsparcia.

Prawdopodobnie masz kontuzję który będzie potrzebował trochę czasu, aby wyleczyć, co oznacza, że ​​przestań nosić wibracje, aż ból ustanie. W międzyczasie używaj środka przeciwzapalnego, regularnie zamrażaj stopę, a ból nie ustąpi, udaj się do lekarza i rozważ wizytę u fizjoterapeuty.

Zgadzam się, że ćwiczenia kostek są bardzo dobre pomysł. Możesz na przykład dostać balanser.

Gdy poczujesz, że problem został rozwiązany, możesz ponownie uruchomić program do biegania boso, ale naprawdę powinieneś początkowo ograniczyć ilość czasu spędzanego na bieganiu w wibracjach, i wydłużaj czas w bardzo wolnym tempie. Twoje tkanki łączne nie zwiększają siły tak szybko, jak mięśnie, więc daj swojemu ciału dużo czasu na dostosowanie się.

Wiem z własnego doświadczenia, że ​​biegając możesz poważnie uszkodzić stopy i kostki. nie czuje się wtedy tak źle. Nie wychodź po prostu pobiegać i zdecyduj, że tego dnia czujesz się całkiem dobrze, więc biegaj długo w wibracjach, mimo że to dopiero drugi tydzień w nich. To nie jest dobry pomysł.

Sugerowałbym używanie vibramów 2 do 3 razy w tygodniu do łatwych biegów tylko przez cały miesiąc. Następnie zacznij używać ich do dodatkowego biegu co tydzień, na przykład robienia interwałów lub innego rodzaju pracy na szybkość. Nie spiesz się, aby pozbyć się butów do biegania.

Wreszcie, jeśli Twoje stopy nie są w dobrej kondycji, wibracje mogą po prostu nie być dla Ciebie opcją, więc bądź otwarty na taką możliwość.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 2.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...