Pytanie:
Jak moje nawyki żywieniowe wpływają na mój powrót do zdrowia?
Ivo Flipse
2011-03-30 01:27:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mam pewną nadwagę (BMI 28) i przez cały dzień siedzę głównie za biurkiem, więc jestem na diecie pozbawionej kalorii. Biegam trzy razy w tygodniu przez pół godziny i od czasu do czasu jeżdżę na rowerze. Wysypiam się też wystarczająco dużo, więc odpoczywam dużo.

Moja dieta wegetariańska jest dość zbilansowana, mam wystarczającą ilość błonnika, owoców, warzyw i jem zamienniki mięsa.

Więc teraz zastanawiam się, jak Twoje nawyki żywieniowe wpływają na powrót do zdrowia?

Czy podczas ćwiczeń potrzebujesz minimalnej ilości pewnych składników odżywczych, czy też nie musisz się martwić, dopóki nie masz żadnych fizycznych dolegliwości?

Zastanawiałem się nad tym, ponieważ zacząłem mieć więcej DOMS, podczas gdy nie zmieniłem znacząco swoich treningów, ale zmniejszyłem spożycie kalorii.

Chciałbym trochę bardziej szczegółowe przykłady, jak zrównoważyć ograniczenie kalorii z pełnym spektrum zastępowania składników odżywczych (zarówno makro, jak i mikro).

Co to są DOMS? Nie znam tego akronimu.
[Opóźniona bolesność mięśniowa] (http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_onset_muscle_soreness), zwana również gorączką mięśniową, to ból i sztywność mięśni odczuwana od kilku godzin do kilku dni po nieprzyzwyczajonych lub forsownych ćwiczeniach. Bolesność jest najsilniej odczuwalna 24 do 72 godzin po wysiłku. Jest to objaw uszkodzenia mięśni spowodowanego ekscentrycznymi ćwiczeniami. Po takim ćwiczeniu mięsień szybko się dostosowuje, aby zapobiec uszkodzeniu mięśni, a tym samym bólom, jeśli ćwiczenie jest powtarzane.
Dwa odpowiedzi:
#1
+4
JDelage
2011-03-30 10:31:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Niektóre współczesne, uprawiane produkty spożywcze mogą prowadzić do zapalenia jelit - pszenica (gluten), komosa ryżowa (saponiny) i rośliny strączkowe to tylko niektóre przykłady żywności, która może spowolnić powrót do zdrowia.

Również te produkty - wraz z innymi produktami bogatymi w glukidy, takimi jak ziemniaki - prowadzą do skoków insuliny, które bardzo utrudniają utratę tłuszczu. Noszenie dużej ilości tłuszczu samo w sobie jest zapalne i sprawia, że ​​wybrane przez Ciebie ćwiczenie (bieganie) jest bardziej stresujące dla organizmu niż byłoby to w innym przypadku, choćby z powodu dodatkowego ciężaru.

Wreszcie, te pokarmy mogą prowadzić do rażącego braku równowagi między kwasami omega 3 i 6. Taka nierównowaga (za dużo kwasów omega-6, za mało 3) może również utrudniać powrót do zdrowia. Nasiona lnu mają większy stosunek kwasów omega-3, ale nie są one najbardziej potrzebne organizmowi.

#2
+2
Dave Liepmann
2011-08-23 09:03:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Na regenerację wpływa przede wszystkim sen, spożywana żywność oraz aktywność. Bieganie na sprintach zaszkodzi regeneracji po podnoszeniu (i odwrotnie). Brak wystarczającej ilości snu zaszkodzi regeneracji. A niewystarczająca ilość jedzenia z pewnością zaszkodzi regeneracji.

Trening wymaga paliwa. Potrzebujesz tłuszczów i białek (najlepiej białek zwierzęcych, takich jak mleko, jajka lub, tak, mięso).

(Na marginesie, BMI to straszna miara i powinien zostać wygnany z ziemi, więc proszę go nie używać.)



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 2.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...