Pytanie:
Kiedy nasze ciała spalają tłuszcz?
lamwaiman1988
2011-04-29 11:07:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Słyszałem, że nasz organizm spala węglowodany, kiedy zaczynamy ćwiczyć, a po 20 minutach zamiast tego spala tłuszcz. Czy to prawda?

Dwa odpowiedzi:
#1
+5
Berin Loritsch
2011-04-29 17:57:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dzięki zdrowej trzustce i planowi odżywiania, który na to pozwala, Twój organizm zacznie spalać tłuszcz 6 godzin po spożyciu węglowodanów. Jeśli Twoja dieta jest bardzo bogata w węglowodany, a trzustka ma trudności z nadążeniem, nigdy nie spali tłuszczu. Przypuszczam, że pełniejsza odpowiedź byłaby pod względem wpływu na glikemię zamiast ogólnych węglowodanów.

Chciałbym mieć jakiś materiał referencyjny, do którego mógłby się odnieść. Informacje, które otrzymałem, pochodziły od zarejestrowanej pielęgniarki, która nadzorowała plan diety, na którym byłem. Najczęstszy czas, który każdy z nas ma co najmniej 6 godzin bez węglowodanów, to czas snu. Kolejny powód do dobrego wypoczynku w nocy. UWAGA: według tego samego źródła rozkład węglowodanów złożonych i przekształcenie ich w cukier może zająć organizmowi do 12 godzin. Dlatego biegacze będą się spieszyć w noc poprzedzającą wyścig, a nie rano. Potrzebują zastrzyku energii po przetworzeniu węglowodanów.

To, co spala organizm podczas ćwiczeń, jest funkcją tętna. Trening strefowy opiera się na różnych progach tego, co daje to ćwiczenie. Najważniejsze jest to, że im niższe tętno, tym więcej spalasz tłuszczu, a im wyższe tętno, tym więcej spalasz cukru. Jeśli Twoim celem jest utrata tkanki tłuszczowej, lepiej chodzić na bieżni przez godzinę, utrzymując tętno w strefie 1, niż biegać na 5 km. Istnieją inne korzyści płynące z wyższych stref tętna, więc zrównoważony plan cardio obejmie je wszystkie.

Podsumowanie stref:

  • Strefa 1 (strefa zdrowego serca) : głównie spalanie tłuszczu. Różne źródła ocenią to na 100% spalanie tłuszczu do 85%, tak jak w przypadku linku, którego użyłem.
  • Strefa 2 (strefa fitness): spala więcej kalorii, większość źródeł ma spalanie tłuszczu na poziomie około 80-85 %
  • Strefa 3 (strefa tlenowa): tlenowa - z tlenem, 50% tłuszczu, 50% cukru
  • Strefa 4 (strefa beztlenowa): beztlenowa - bez tlenu, 15% tłuszczu, 85% cukru
  • Strefa 5 (strefa mocy / prędkości): maksymalna wydajność, 10% tłuszczu, 90% cukru
Tylko uwaga na temat stref: chociaż * względna * ilość spalanego tłuszczu zmniejsza się wraz ze wzrostem intensywności, rośnie * bezwzględna * ilość spalanych kalorii. Zatem bezwzględna ilość spalonego tłuszczu rośnie wraz z intensywnością, ale ponownie zmniejsza się czas, w którym można utrzymać tę intensywność. * Najwyższe względne * i * najniższe bezwzględne * spalanie tłuszczu zdarza się podczas snu :)
Dzwonię do BS w sprawie teorii „treningu strefowego”. Słyszałem teorię papugowaną przez lata bez rozstrzygających dowodów na jej potwierdzenie. Nie zaprzeczam co do punktu spożycia węglowodanów, ma sens, aby organizm spalił łatwo dostępne zapasy glikogenu przed tłuszczem. Osobiście wypróbowałem podejście „treningu strefowego” ze słabymi wynikami. Twierdzę, że budowanie większej masy mięśniowej typu II i zwiększenie dziennych wydatków kalorycznych będzie miało ogólnie znacznie większy efekt (nie tylko podczas treningu).
#2
  0
GregC
2011-04-30 22:54:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gdzieś słyszałem, że rozgrzewając się podczas ćwiczeń, możesz zatrzymać i utrzymać temperaturę ciała, aby lipidy dostały się do krwiobiegu. Następnie, gdy twój system się ochłodził, ponownie zacząłbyś wykonywać lekkie ćwiczenia. Pianka, spłucz, powtórz. Wszystko bez zbytniego wysiłku, po prostu bądź konsekwentny.

Połącz to z radą Berina, aby zrobić to przed porannym spożyciem węglowodanów, a otrzymasz zwycięską formułę.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...